"Ontwikkelingsgericht onderwijs gaat voor mij over verbinding. Verbinden van betekenisvolle activiteiten aan interesses en vragen van kinderen, verbinden van verschillende vakgebieden en verbinden door van en met elkaar actief te leren. "
Mijn onderwijs carrière speelt zich vooral af in het speciaal onderwijs. Ik ben begonnen in het cluster 4 onderwijs, waar begin 2000 mijn eerste kennismaking met OGO plaatsvond. Op het moment dat ik met OGO in aanraking kwam merkte ik meteen dat dit de manier van werken was die bij mij paste. De laatste 15 jaar werk ik in het speciaal basisonderwijs waar we werken met schoolbrede thema’s. Ik heb me steeds verder kunnen ontwikkelen als leerkracht van de midden- en bovenbouw en als OGO en taalcoördinator. Mijn streven is samen tot rijke thema’s te komen door van en met elkaar te leren. De laatste jaren ben ik mij steeds meer gaan richten op onderzoekend en ontwerpend leren binnen de thema’s en heb ik in 2022 de opleiding tot coördinator wetenschap en techniek afgerond.
Nieuwe ervaringen, kennis en vaardigheden opdoen door handelend en actief bezig te zijn; hier zie ik kinderen enthousiast van worden en groeien. Praten, lezen, schrijven, handelen en experimenteren om over de wereld te leren. Het enthousiasme, de verwondering en trots bij kinderen en leerkrachten blijft motiveren om op deze manier aan onderwijs te werken.